lagerpriser.blogg.se

Jag skriver för Lagerpriser.nu som är en svensk nätbutik med coola prylar till bästa priserna. Jag testar olika saker jag köper från lagerpriser.nu. Lagerpriser som startade i Norge har massor av coola och roliga prylar av kända märken inom kategorierna Hem & Trädgård, Strand & pool, Hobby & Fritid, Sport & Träning, Lek & Spel, Teknik, Skönhet & Hälsa med massor av avslappningsprodukter.

Citronellaljus 15 cm i terrakottakruka

Kategori: Allmänt, Camping, Hem och Trädgård

Myggen är jobbiga denna sommaren!


Eftersom det har varit en fuktig vår med mycket smältvatten och nu, en värmebölja kommer miljontals myggor att födas och surra runt om dina huvuden medans du sitter ute på kvällarna och äter eller umgås med vänner och bekanta. Låt inte myggen och knotten förstöra festen du har ordnat med grannarna. BBQ festen kan bli förstörd på en sekund om du hela tiden har dessa blodsugare runt om dina gäster. Jag har därför testat deta ljus mot mygg och ohyra. Ett stort ljus i en 15cm terrakottakruka det bör väl göra susen på myggen. Jag luktar på detta citronellaljus på 15 cm i terrakottakruka och det luktar en stark lukt av citron – detta bör väl skrämma iväg dom. Jag placerar ut 2 st på bordet på altanen och tänder på. Väntar några minuter och ljusen börjar sprida en doft av citronella. Myggen tycks hålla sig borta så länge jag har dom tända. Jag tycker detta är en bra lösning istället för kemiska sprayer och andra farliga gifter man brukar använda. Den har ett effektivt sätt att jaga bort irriterande insekter, flugor, myggor och andra flygande kryp som alltid vill irritera dig. En annan grej är att ljusen är fantastiskt dekorativa och luktar väldigt gott. Ett bra köp till sommaren.